25 Temmuz 2014 Cuma

3 Boyutlu Doğum Günü Cupcakeleri

muffin malzemeleri :
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı süt
50 gram yumuşak tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1.5 su bardağı un
1 paket vanilin 
1 paket kabartma tozu
1 tatı kaşığı kakao
İç Dolgusu için:
Nutella veya çikolata sosu
muffin kapsülü
süsleme malzemeleri:
istenilen renklerde şeker hamuru
bir fincan su
temiz sulu boya fırçası
gıda kalemi
nişasta
yapışmaz merdane
harf kurabiye kalıbı
muffin kapsülü genişliğinde bardak yada tırtıklı kalıp

püf noktalar:
 * şeker hamurlarını açarken mutlaka nişasta serpin aksi halde yapışır ve kaldırırken şekli bozulur
* kahve fincanına koyduğunuz suya ince uçlu fırçanızı batırarak hamurların arka yüzlerini ıslatıp birbirlerine bu şekilde yapıştırıyoruz
** üç boyutlu figürleri ben birkaç gün önceden vaktim oldukça hazırladım ve kurumuya bıraktım



muffin yapılışı:
Şekerle yumurtayı köpürene kadar çırpın, yaklaşık 5-6 dakika. Sütü, tereyağını ve sıvı yağı da ekleyip mikserle iyice çırpın, şekerin tamamen erimesi gerekiyor. Unu, vanilyayı, kabartma tozunu ve kakaoyu eleyerek yavaşça çırpın. Muffin kalıplarını yarısından biraz fazla doldurun çok fazla değil yoksa pişerken taşar ve iyi bir sonuç alamazsınız. kabardığında hafif tümsek olması dekorları iyi taşıyor.kullan-at cupcake kalıplar tercihimdir. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 25-30 dakika kadar pişirin. Çıkardıktan sonra soğumaya bırakın.

Kekler iyice soğuduktan sonra ortasını çay kaşığı yardımı ile hafif oyup bir çukur acın ve nutelladan 1 çay kaşığı koyup tekrardan artan kek kırıntısıyla kapatın.eğer muffin kapsülünüz kirlendiyse soğumuş muffinleri çıkarıp yeni kapsüllere koyun

süslemesi:
ilk önce yuvarlak tabanları hazırlıyoruz .nişasta serperek 0.5 cm açıyoruz muffinin boyutuna uygun bardak yada kalıpla kesip muffinlerin üzerine kapak gibi koyun yapıştırmanıza gerek yok. harf li yapacaklarınızı ayırın farklı bir renk şeker hamurunu daha ince açıp harf kalıplarla kesip arkalarını suyla ıslatarak yuvarlak kestiklerinizin üzerine yapıştırın. sonra muffinin üzerine koyun. üzeri boş kalan hamurların üzerine de önceden hazırlayıp kuruttuğunuz 3 boyutlu figürleri yerleştirin yapıştırmayın ve sunumdan az önce koyun ki göçmesin.

üç boyutlu figür hazırlama:
bu aşama hayal gücünüze ve el becerinize kalmış. fikir vermesi açısından ben birşeyler paylaşıcam.
bjk formasını ve bıyığı kağıda el yordamıyla çizip kalıp çıkarttım hamuru 1 cm kalınlığında açıp üzerine kağıt kalıbımı koyup rulo kesiciyle kestim 
defteri de 1 cm açıp dikdörtgen kestim gıda kalemiyle çizgi yapıp yazı yazdım
suratları kapakla kesip yüzünü kalemle yaptım laptopu el yordamıyla yaptım diktörgen kestiğim siyah hamuru ikiye katladım beyaz ince diktörgen kesip üst parçaya yapuştırdım vs kolay gelsin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...